Adres
Straatnaam 10, postcode
plaats, land
Neem contact op
555-555-5555
mymail@mailservice.com
Volg ons

ANOEK
BERKHOUT

(Vak) Leerkracht & Kunstenares


Profiel

Veelzijdig en authentiek, met twee rechterhanden, een hart voor kinderen, onze natuur en scheppingskracht, een leven lang leren en de toekomst van onze planeet.


2005 - heden

Ik heb veel verschillende functies binnen het onderwijs bekleed van secretaresse naar (technisch) onderwijs assistent tot HBO vakdocent.


Op de Kunstacademie gaf ik les in studiofotografie & digitale bewerking. 


En in het Ateliergebouw van het Rijksmuseum heb ik lesgegeven in digitaal restaureren voor de opleiding Conservering & Restauratie van de UvA.


Sinds 2016 geef ik techniek, chemische chaos, ambachten, beeldende vorming en ICT - vaardigheden in het (speciaal) basisonderwijs voor groep 1 t/m 8.


Vaardigheden

Van nature heb ik een voorliefde voor creëren, autonomie en agentschap, experimenteren en combineren.


Ik ben zowel in de breedte als de diepte goed onderlegd, nieuwsgierig en ervaren, kan goed improviseren, ben betrokken, veelzijdig, creatief en interdisciplinair.


Ik heb me grondig verdiept in opvoeding, ontwikkelingspsychologie, onderwijsvernieuwing en transformatie processen.


Ik kan zowel in de breedte als in de diepte met kinderen, jongeren, leerkrachten en ouders samenwerken en dat doe ik dan ook met veel plezier! 


Anoek in vogelvlucht

Ik ben geboren met twee rechterhanden, en heb me gaande weg veel verschillende creatieve disciplines  eigen gemaakt.


Zowel oude ambachten als nieuwe digitale kunsten zijn een onderdeel van mijn kunnen, ik ben eigenlijk altijd in ontwikkeling, veelal autodidact, autonoom en ervaringsgericht.


Leven lang leren

Als eerste ging ik naar de Hogeschool der Schone Kunsten in Utrecht en studeerde fotografische vormgeving.

Waarna er allerhande andere kunstvormen volgden o.a. schilderen, glas,- vloer,- en muurschilderingen, mozaïeken, beeldhouwen, boetseren en allerhande digitale media.


Mijn eerste eigen bedrijf begon ik in 1998 en ik ben sindsdien zelfstandig ondernemend.


Naast creatieve expressievormen heb ik altijd een enorme interesse gehad in de (interne) menselijke ontwikkelingen en heb diverse opleidingen gevolgd waaronder Integrale Psychologie en Kindercoaching.


Door de jaren heen heb ik vele lessen, workshops en trainingen gegeven aan grote en kleine mensen.


Onderwijs vernieuwing

Mijn interesse in vakoverstijgend & interdisciplinair onderwijs werd gewekt toen ik ging werken bij het Instituut voor Interdisciplinaire Studies van de UvA. Waardoor ik mij verdiepte in onderwijsvernieuwing. En een serie illustraties gemaakt over "The 17 Conditions that promote Powerful Learning."  van Will Richardson.





OPLEIDINGEN

  • HKU - Kunstacademie te Utrecht
  • Lesbevoegdheid Hogeschool van Amsterdam, 2008
  • Kindercoach Opleiding Tea Adema (HBO) - geaccrediteerd door het SJK (Stichting Kwaliteitsregister Jeugd)
  • Een Taal Erbij - systemische ouderbegeleiding - Kontekst Gooise Meren - geaccrediteerd door SKGV/SKJ/Register Vaktherapie
  • Een Taal Erbij - werken met kinderen en jongeren - Systeem Academie.
  • Integrale Psychologie (HBO) I.T.I.P. - jaar 1 & 2
  • Therapeutisch Tekenen ~ symboliek - cursus
  • Spel Therapie -  jaarcursus
  • Kinesiologie - workshop
  • Praktische Filosofie - jaaropleiding
  • Familieopstellingen - diverse workshops & opstellingen
  • Intuïtieve Ontwikkeling - jaaropleiding
  • Leren Loslaten - workshop - Jan Bommerez
  • HKU - Kunstacademie te Utrecht
  • Lesbevoegdheid - HvA



LESBEVOEGDHEID:


Mijn lesbevoegdheid (didactische vaardigheden) heb ik in 2008 behaald op de Hogeschool van Amsterdam.


Ik ben niet in het bezit van een PABO diploma, maar ik zie dat als een voordeel. De PABO loopt als opleider achter als het gaat om de onderwijstransformatie die nu zo nodig is.


Ik heb me verdiept in pedagogiek, diverse didactische methodes en interdisciplinair les geven door andere opleidingen en ervaring. Ik heb een aantal jaar als kindercoach gewerkt, verschillende problemen waar kinderen mee worstelden waren wekelijkse kost waren binnen mijn kindercoachpraktijk.


Werken binnen het SBO -speciaal basisonderwijs- heeft mij veel geleerd over kinderen met ander gedrag, leerproblemen en de diverse stempels. Ik ben daardoor alerter, nuchter, flexibel, begripvol en een scherpe observator.


Fris, creatief kijken en doen zijn de kwaliteiten die me helpen om kinderen een inspirerende dag te geven.


 

Share by: